Ceny biletów mają być dostosowane do możliwości finansowych różnych grup społecznych. Będą obowiązywały wszystkie ulgi, na przykład te dla studentów. Cena ma być także uzależniona od terminu zakupu biletu, pory podróżowania i frekwencji w pociągu.
>>> Nowak reklamuje Pendolino: 200 km/h, pierwszy kurs na Sylwestra 2014
Każdy skład będzie się składał z siedmiu z siedmiu członów. Będzie miał 57 miejsc w pierwszej klasie i 345 w drugiej. Pendolino będzie jeżdzić na trasach z Warszawy do Gdyni, Katoric, Krakowa i Wrocławia. Jak pisze "rynek-kolejowy.pl", dodatkowo zaplanowane są jazdy do Rzeszowa, Bielska Białej i Gliwic.
W pociągach będzie bezprzewodowy internet oraz gniazdka elektryczne przy każdym fotelu.
>>> Budowa stacji Ursus Niedźwiadek = 4 miesiące
Czas jazdy ma się znacznie skrócić. Przejazd z Warszawy do Krakowa i Katowic ma być nie dłuższy niż dwie godziny piętnaście minut, a do Gdańska - dwie godziny czterdzieści minut. Pociąg ma jechać z prędkością ok. 280 km/h. Jednak zanim Pendolino będzie mknąć po torach z taką prędkością, musi przejść wiele testów. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, już w grudniu 2014 roku będziemy mogli przejechać się nowymi pociągami.